Στα πλαίσια της έκθεσης για τον Πικάσο, το μουσείο Kunsthalle στη Βρέμη προβληματίζεται σχετικά με τα ιδεώδη ομορφιάς του σήμερα και του και κυρίως κατά πόσο οι τρίχες χωράνε στην τέχνη... O Πικάσο ζωγράφιζε τα σώματα και με τρίχες, όπου εκείνες υπήρχαν. Το ξύρισμα ορισμένων σημείων του σώματος ήταν την εποχή εκείνη κάτι ασυνήθιστο. Για τον ισπανό ζωγράφο δεν ήταν σπάνιο να απεικονίζει αραιωμένα μαλλιά και μούσια. Τέτοια ζητήματα είναι σήμερα ταμπού, συνδεδεμένα συχνά με αισθήματα ντροπής, αναφέρει η Γιασμίν Μικέιν, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του μουσείου, η οποία πήρε την πρωτοβουλία να απευθύνει μια αρκετά ασυνήθιστη πρόσκληση: Το μουσείο, μέσα από ανακοίνωσή του, αναζήτησε τον περασμένο Ιανουάριο φωτογραφίες με θέμα την τριχοφυΐα στο σώμα και τις ιστορίες που έχουν συνδεθεί μ' αυτήν. Μία επιλογή θα εκτεθεί στην Kunsthalle, στα πλαίσια της προσεχούς έκθεσης για τον Πικάσο.
Στόχος είναι ένας διάλογος σχετικά με τα ιδεώδη ομορφιάς. «Μέσω της Τέχνης γίνεται ξεκάθαρο πως η αντιμετώπιση της τριχοφυΐας δεν ήταν πάντοτε η ίδια», σημειώνει η Μικέιν. Αυτό, όπως υπογραμμίζει, αποδεικνύει ότι στο ζήτημα δεν υπάρχει μία μόνο «κανονικότητα», αλλά είναι ένα φαινόμενο που προσαρμόζεται στην εκάστοτε εποχή. Κάτι τέτοιο φαίνεται άλλωστε και από τις φωτογραφίες που έλαβε το μουσείο τις τελευταίες εβδομάδες. Σε κάθε περίπτωση, στην έκθεση του Πικάσο με τον τίτλο «Σύνδεσμος Πικάσο – ο καλλιτέχνης και η σχέση του με τον γκαλερίστα του στη Βρέμη» δεν φαίνεται να έχουν κεντρικό ρόλο οι τρίχες, αλλά τα χαρακτικά του. Η Kunsthalle της Βρέμης άλλωστε διαθέτει μία από τις σημαντικότερες συλλογές του καλλιτέχνη. Σε κάθε περίπτωση, η έκθεση χρησιμοποιεί την ευκαιρία για να προβληματίσει το κοινό σχετικά με τα ιδεώδη ομορφιάς.
0 Comments
Leave a Reply. |
Archives
January 2023
Categories
All
|