Οι συνήθειες του φαγητού εκπροσωπούν την κουλτούρα και την γαστρονομική ταυτότητα διάφορων χωρών παγκοσμίως. Ας κάνουμε λοιπόν ένα μικρό… τουρ για να γνωρίσουμε μερικές απ’ αυτές. Photo by Cooker King on Unsplash Ουγγαρία
Οι Ούγγροι δεν τσουγκρίζουν τα ποτήρια τους καθώς το τσούγκρισμα σηματοδοτεί ένα σκοτεινό και δυσάρεστο πολιτικό γεγονός του παρελθόντος. Όταν η αυστριακή κυβέρνηση κατέστειλε μια ουγγρική εξέγερση το 1848, οι αυστριακοί ηγέτες γιόρτασαν δημόσια την εκτέλεση των εξεγερμένων Ούγγρων τσουγκρίζοντας τα ποτήρια τους. Ισπανία Μερικές φορές το βούτηγμα του ψωμιού σε μια ωραία σάλτσα μπορεί να είναι νόστιμο, στην Ισπανία θεωρείται αγένεια. Ρωσία Οι Ρώσοι παίρνουν στα σοβαρά τη βότκα τους γι αυτό την πίνουν πάντα σκέτη. Ακόμη και ο πάγος απαγορεύεται. Επιπλέον δείχνει μεγάλη έλλειψη εμπιστοσύνης και φιλίας αν κάποιος αρνηθεί ένα ποτήρι βότκας. Ταϊλάνδη Χρησιμοποιούν chopsticks για όλα τα πιάτα με noodles και ένα πιρούνι και κουτάλι για όλα τα άλλα. Το πιρούνι είναι για το αριστερό χέρι και το κουτάλι στο δεξί, αλλά το πιρούνι δεν χρησιμοποιείται για να φαγητό. Με αυτό βάζουν φαγητό από το πιάτο στο κουτάλι, ή κόβεται το φαγητό σε μικρότερα κομμάτια. Το πιρούνι δεν μπαίνει ποτέ στο στόμα. Επίσης, το ρύζι τρώγεται με τα δάχτυλα και κάθε φορά, οι μπουκιές πρέπει να είναι μικρές. Κίνα Στην κινέζικη παράδοση, ένα ψάρι - ή άλλο ζώο όπως π.χ. η πάπια - που σερβίρεται ολόκληρο θα πρέπει να τοποθετηθεί στο τραπέζι με το κεφάλι προς τον μεγαλύτερο σε ηλικία συνδαιτυμόνα ως ένδειξη σεβασμού. Επίσης, απαγορεύεται να γυρίσει πλευρά το ψάρι στην πιατέλα γιατί μεταφορικά παραπέμπει σε προδοσία, γυρίζοντας την πλάτη μας σε κάποιον που υποτίθεται ότι είμαστε πιστοί. Κάποιοι επίσης θεωρούν ότι με αυτό τον τρόπο, προκαλούνται καταστροφές κάτω από τα αλιευτικά σκάφη ή ακόμη και η ανατροπή τους. Επιτρέπεται όμως το ρούφηγμα της σούπας και των noodles, όπως και το ρέψιμο μετά από το φαγητό, καθώς είναι ένδειξη εκτίμησης. Επίσης δεν τρώνε όλο φαγητό από το πιάτο τους σε δείπνα εκτός σπιτιού, γιατί υποδηλώνει ότι ο καλεσμένος είναι ακόμα πεινασμένος και υπονοεί ότι ο οικοδεσπότης δεν έδωσε αρκετό φαγητό. Ιαπωνία Στην Ιαπωνία υπάρχουν πολλά ταμπού όσον αφορά στο φαγητό και κυρίως στη χρήση των chopsticks. Για παράδειγμα, δεν θα πρέπει ποτέ να τα αφήσετε σε όρθια θέση μέσα στο μπολ, καθώς σύμφωνα με τις παραδόσεις κάτι τέτοιο φέρνει στο νου εικόνες από τελετουργικές προσφορές γεύματος σε νεκρούς. Επίσης, δεν πρέπει να τα χρησιμοποιείτε ανάποδα ή να τα αφήνετε με τέτοιον τρόπο πάνω στο τραπέζι «δείχνοντας» κάποιον από τους συνδαιτυμόνες σας. Κορέα Κανένας δεν μπορεί να αρχίσει να τρώει αν δεν ξεκινήσει πρώτα ο πιο ηλικιωμένος άνδρας της οικογένειας ή της παρέας. Επίσης, δέχονται το ποτό που προσφέρουν οι πρεσβύτεροι χρησιμοποιώντας πάντα και τα δύο χέρια και δεν σερβίρονται ποτέ μόνοι τους οποιοδήποτε ποτό. Αίγυπτος Συνηθίζεται οι συνδαιτυμόνες να γεμίζουν ο ένας το ποτήρι του άλλου, όταν αυτό είναι μισογεμάτο, και όχι ο καθένας το δικό του. Ιορδανία Η εθιμοτυπία του καφέ είναι περίπλοκη. Στην κουλτούρα των Βεδουίνων είναι μια εξαιρετικά ξεχωριστή υπόθεση. Οι άνδρες και οι γυναίκες διαχωρίζονται συνήθως και κάθε ομάδα περιμένει και παρακολουθεί, ενώ ο οικοδεσπότης κάνει τον καφέ, στη συνέχεια δοκιμάζει για να βεβαιωθεί ότι είναι κατάλληλος για το σερβίρισμα. Κατόπιν, κάθε επισκέπτης παίρνει μια μικρή ποσότητα σε ένα μικρό κύπελλο, και συνηθίζεται να σερβίρονται από τα δεξιά προς τα αριστερά. Επιτρέπεται να πιεί κανείς μέχρι και τρία φλιτζάνια. Μπορείτε να σταματήσει οποιαδήποτε στιγμή, αφού έχει πιεί τουλάχιστον ένα ως ένδειξη εκτίμησης, ανακινώντας το κύπελλο προς τον οικοδεσπότη. Τανζανία Είναι μεγάλη αγένεια να φθάνει κανείς στην ώρα του σε ένα κάλεσμα για δείπνο. Οι καλοί τρόποι υποδεικνύουν μία καθυστέρηση τουλάχιστον 15-30 λεπτών.
0 Comments
XΡΥΣΟΥΛΑ ΚΑΤΣΑΡΟΥ // DISTAFF • ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ Σχεδόν ολόκληρος ο πλανήτης έχει μπει σε καραντίνα και εκτός από την ανησυχία, τον φόβο, τα… νεύρα, κάνει την εμφάνιση της και η βαρεμάρα γιατί πόσες φορές θα τακτοποιήσεις ντουλάπια ή θα ανακαλύψεις τον εαυτό σου; Αν λοιπόν δεν θέλετε να φτάσετε στο σημείο να μετρήσετε πόσους κόκκους ρύζι έχει η συσκευασία των 500gr, μπορείτε να συμμετάσχετε σε μερικές ευφάνταστες προκλήσεις-challenges όπως τις λέμε και στο… χωριό μου. «Αν δεν μπορείς να δεις την τέχνη, γίνε η τέχνη!», μας προτρέπει το Mουσείο Getty στο Λος Άντζελες. Στις 25 Μαρτίου, ξεκίνησε ένα trend στο Twitter, όπου προκαλούσε τους ακόλουθους του να αναπαραστήσουν ένα διάσημο έργο τέχνης, με ανθρώπους και αντικείμενα στο σπίτι τους. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι: Να επιλέξει το αγαπημένο του έργο τέχνης. Να βρει τρία σχετικά αντικείμενα μέσα στο σπίτι του. Να αναπαραστήσει το έργο με αυτά τα αντικείμενα. Και να το ποστάρε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του μουσείου. Το αποτέλεσμα ευφάνταστο και συχνά πολύ αστείο ενθουσίασε πολλούς και σύντομα ακολούθησαν κι άλλα μουσεία. Ένα απ’ αυτά είναι και το Εθνικό Ετρουσκικό Μουσείο της Ιταλίας που επίσης κάλεσε τους ακολούθους του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αναπαραστήσουν κάποια από τα εκθέματα με αντικείμενα από το σπίτι τους και να ποστάρουν το αποτέλεσμα στα social media. Πρώτος έδωσε το παράδειγμα ο διευθυντής του μουσείου, Βαλεντίνο Νίτσο, ο οποίος, μαζί με τη γυναίκα του, αναπαρέστησαν τη Σαρκοφάγο του Ζευγαριού. «Ο κόσμος χρειάζεται φαντασία όχι πραγματικότητα», είχε πει κάποτε ο σχεδιαστής μόδας Alexander McQueen, και ορμώμενοι απ’ αυτό, οι υπεύθυνοι του οίκου, ζητούν να ξεδιπλώσουμε το ταλέντο μας. Όσοι θελήσουν να συμμετάσχουν στην πρόκληση, θα κληθούν ν’ ασχοληθούν καλλιτεχνικά με τα αγαπημένα τους κομμάτια από μια συλλογή εικόνων από ρούχα του McQueen. Αργότερα, η καλύτερη έμπνευση θα δημοσιευθεί στα δίκτυα κοινωνικών μέσων ενημέρωσης. Κάθε εβδομάδα θα κυκλοφορεί μια νέα δημιουργική ιδέα. Η πρόκληση ξεκίνησε με το φόρεμα «Roses», από τη χειμερινή συλλογή του 2019 του οίκου: όποιος θέλει μπορεί να κάνει screenshot τις φωτογραφίες του και να δημιουργήσει ένα σκίτσο με τη δική το εκδοχή του φορέματος. «Βρες το sketchbook σου και τα υλικά που θέλεις, κάνε screenshot τη φωτογραφία που θέλεις να σκιτσάρεις και σχεδίασε, χρωμάτισε ή ζωγράφισε την αγαπημένη σου εικόνα», προτρέπει η ανακοίνωση του challenge. Όταν ολοκληρωθεί το έργο, ο χρήστης μπορεί να το ανεβάσει με το hashtag #McQueenCreators. Κάποια από τα καλύτερα και πιο εμπνευσμένα θα παρουσιαστούν και μέσα από τα social media του οίκου. Mένουμε σπίτι, μοιραζόμαστε σινεμά! Το cinemagazine μας προσκαλεί να περάσουμε τις μέρες της καραντίνας ακόμα πιο «κινηματογραφικά», να απελευθερώσουμε τη φαντασία και τη δημιουργικότητά και να μοιραστούμε την αγάπη μας για το σινεμά. Xρησιμοποιώντας το #menoume_ΣΙΝΕΜΑ, μπορούμε να ανεβάσουμε στα προφίλ μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια φωτογραφία ή ένα βίντεο δικής μας δημιουργίας με κινηματογραφική αναφορά κάνοντας αναφορά το επίσημο προφίλ του Cinemagazine (@cinemagazine_gr). Μπορεί να είναι μια φωτογραφία εμπνευσμένη από κάποια ταινία ή αφίσα, ένα βίντεο - στιγμιότυπο (lip sync) ή ακόμα και ένα τραγούδι. Στη συνέχεια, το περιοδικό θα επιλέγει κάποια από αυτά τακτικά και θα τα μοιράζεται στα δικά του social media και στο site του cinemagazine.gr! Γράψε, Μπορείς! Ήταν η παρότρυνση των εκδόσεων «Γ. Κ. Ελευθερουδάκης», η οποία είχε μεν ξεκινήσει στις αρχές του 2020 προ κορονοϊου, απέκτησε όμως άλλο νόημα την εποχή της καραντίνας. Πρόκειται για μία παρότρυνση σε όλους εμάς να καταγράψουμε και να εκδώσουμε τις αναμνήσεις μας, είτε είναι διηγήσεις από μέλη της οικογένειάς μας, είτε απολογισμός της επαγγελματικής μας πορείας, είτε κάποιο από τα βιώματά μας που θεωρούμε αξιομνημόνευτο. H διαδικασία για να ξεκινήσουμε απολύτως βατή: απαντώντας σε 100 ερωτήσεις που υπάρχουν στον ιστότοπο των εκδόσεων, φτιάχνουμε το νήμα της αφήγησης. Οι ερωτήσεις αφορούν στο το γενεαλογικό μας δένδρο, τις σχέσεις με την οικογένειά μας, τους αγαπημένους φίλους, τις αταξίες, τα αξέχαστα (ή μη) σχολικά και φοιτητικά χρόνια, ως το «τι θα έκανα αν ξεκινούσα πάλι από την αρχή» και «πράγματα που μετάνιωσα», ή «άνθρωποι που σημάδεψαν τη ζωή μου». Ο σκοπός είναι να μη χαθούν οι αναμνήσεις μας, αυτή η λεπτή κόκκινη γραμμή που συνδέει τις οικογένειες, τις παρέες, τις φιλίες, ακόμα και τους συναδέλφους μιας επιχείρησης. Όμως, «η ζωή μας δεν μπορεί να είναι μια συγκόλληση αναρτήσεων», δήλωσε στην εφημερίδα Καθημερινή, η Σοφίκα Ελευθερουδάκη «Χρειάζεται κάτι παραπάνω. Στο τέλος της κορονοαπαγόρευσης μπορεί να έχουμε στα χέρια μας έναν μικρό θησαυρό», τονίζει. Μένουμε σπίτι και έχοντας προμηθευτεί όσα χρειαζόμαστε, πρέπει και να τα συντηρήσουμε και να τα αποθηκεύσουμε σωστά και υγιεινά, ώστε να διατηρηθούν όσο τον δυνατόν περισσότερο χρόνο Το ψυγείο είναι από ένας από τους βασικότερους τρόπους συντήρησης και αποθήκευσης τροφίμων. Για αυτό φροντίζουμε να το διατηρούμε καθαρό και σε σωστή θερμοκρασία. Ιδανικά αυτή είναι μεταξύ 0°C – 5°C βαθμούς Κελσίου ανάλογα την εποχή. Σημαντικό ρόλο παίζει η διάταξη τροφίμων στο ψυγείο έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή ροή ψύξης. Η σωστή τοποθέτηση είναι: Στο επάνω ράφι τοποθετούμε τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Στο μεσαίο ράφι τοποθετούμε τα τρόφιμα ψυγείου, στα κάτω τα λαχανικά και τα φρούτα και στα ειδικά κάτω συρτάρια, τα ωμά κρέατα. Στα υπόλοιπα ράφια όπως της πόρτας διατηρούνται τρόφιμα που χρειάζονται ελαφριά ψύξη. Πάντα ελέγχουμε την ημερομηνία λήξης των τροφίμων και τοποθετούμε στις μπροστά θέσεις αυτά που λήγουν άμεσα. Πλένουμε και στεγνώνουμε πολύ καλά τα φρούτα και τα λαχανικά πριν τα αποθηκεύσουμε, καλό είναι να τα αποθηκεύσουμε χωριστά μέσα σε χαρτοσακούλες, πλαστικά σακουλάκια ψυγείου ή μεμβράνη ανάλογα το είδος τους. Αφαιρούμε τυχόν κίτρινα ή χαλασμένα μέρη τους, έτσι ώστε να μην ευνοείται η ανάπτυξη βακτηριδίων και χαλάνε και τα υπόλοιπα. Μεταφέρουμε τα ανοιγμένα κονσερβοποιημένα τρόφιμα σε καθαρά γυάλινα ή πλαστικά δοχεία αποθήκευσης, έτσι ώστε να αποφεύγεται η οξείδωση τους και να παρατείνεται ο χρόνος συντήρησης και αν χρειαστεί τα καλύπτουμε με ελαιόλαδο (π.χ. τον ντοματοπελτέ). Δεν αποθηκεύουμε τα τρόφιμα χωρίς να τα καλύψουμε με μεμβράνη ή να σε τάπερ, διαφορετικά θα αλλοιωθούν πολύ εύκολα. Το περίσσιο φαγητό, αφού κρυώσει, το βάζουμε σε τάπερ και στο ψυγείο. Τα μαγειρεμένα φαγητά όπως ρύζι και ζυμαρικά διατηρούνται 1 μόλις ημέρα στο ψυγείο ενώ τα λαδερά και το κρέας έως και 3-4 ημέρες. Σε ό,τι αφορά στα φρούτα και λαχανικά, ορισμένα παράγουν μια ουσία το αιθυλένιο, οπότε θα πρέπει να τα αποθηκεύουμε χωριστά έτσι ώστε να παρατείνετε τον χρόνο ζωή τους. Τέτοια φρούτα είναι ο μπανάνες, μήλα, αβοκάντο, ακτινίδια, βερίκοκα, νεκταρίνια, ροδάκινα, δαμάσκηνα, πεπόνια, ντομάτες, αχλάδια ενώ από λαχανικά είναι τα καρότα, αγγούρια και πράσινα μυρωδικά και λαχανικά. Τα λαχανικά που δεν πρέπει να αποθηκεύονται στο ψυγείο γιατί χαλάει η γεύση τους αλλά και μπορεί να προκληθεί χημική αλλοίωση στην σύστασή τους είναι τα εξής: Πατάτες, κρεμμύδια, σκόρδα, μελιτζάνες, γλυκοπατάτες και κολοκύθια με σκληρή και χοντρή φλούδα. Σε ό,τι αφορά στα φρούτα και λαχανικά, ορισμένα παράγουν μια ουσία το αιθυλένιο, οπότε θα πρέπει να τα αποθηκεύουμε χωριστά έτσι ώστε να παρατείνετε τον χρόνο ζωή τους. Τέτοια φρούτα είναι ο μπανάνες, μήλα, αβοκάντο, ακτινίδια, βερίκοκα, νεκταρίνια, ροδάκινα, δαμάσκηνα, πεπόνια, ντομάτες, αχλάδια ενώ από λαχανικά είναι τα καρότα, αγγούρια και πράσινα μυρωδικά και λαχανικά.
Τα λαχανικά που δεν πρέπει να αποθηκεύονται στο ψυγείο γιατί χαλάει η γεύση τους αλλά και μπορεί να προκληθεί χημική αλλοίωση στην σύστασή τους είναι τα εξής: Πατάτες, κρεμμύδια, σκόρδα, μελιτζάνες, γλυκοπατάτες και κολοκύθια με σκληρή και χοντρή φλούδα. Γάλα, γιαούρτι, κρέμα γάλακτος και κρέμες διατηρούνται από 4-10 μέρες μετά το άνοιγμά τους και καλά κλεισμένα στο ψυγείο. Τα κίτρινα και μαλακά τυριά θα πρέπει να καταναλώνονται εντός 15 ημερών όταν τα αγοράζουμε σε κομμάτι ή αφού ανοιχτούν. Επίσης, ελέγχουμε συχνά τα τυριά άλμης να μην πιάσουν μούχλα. Τ’ αυγά διατηρούνται από 3-5 εβδομάδες στο ψυχρότερο μέρος του ψυγείου, αρκεί να μην έχουν ραγίσματα ενώ το βούτυρο έως και 2 μήνες. Η θερμοκρασία της κατάψυξης θα πρέπει να είναι μεταξύ -16°C και -18°C βαθμούς Κελσίου και μπορούμε να αποθηκεύσουμε λαχανικά, κρεατικά, πουλερικά, ψάρια και μαγειρεμένα τρόφιμα. Το μοσχαρίσιο κρέας διατηρείται στην κατάψυξη για 6 μήνες ενώ το βοδινό για 1 χρόνο.Το χοιρινό για 4-6 μήνες. Τα αρνί και το κατσίκι για 3 μήνες. Τα πουλερικά για 6 μήνες, ενώ ο κιμάς και τα μικρά κομμάτια κρέατος για 3 μήνες. Ψάρια και όστρακα 3-4 μήνες. Το μαγειρεμένο φαγητό στην κατάψυξη, πρέπει να είναι σε αεροστεγή δοχεία και διατηρείται για 2-4 μήνες. Χωρίζουμε σε μικρές ποσότητες τα λαχανικά και τα φρούτα και τα αποθηκεύουμε σε σακουλάκια. Εκτός όμως από το ψυγείο και τα ντουλάπια είναι αποθηκευτικοί χώροι. Όσπρια, άλευρα, ζυμαρικά, ξηρές τροφές, αποξηραμένες τροφές, και άπειρα συσκευασμένα προϊόντα διατηρούνται στα ντουλάπια για αρκετούς μήνες. Τα ντουλάπια όπου φυλάσσονται τα τρόφιμα, εκτός από καθαρά και σκοτεινά, θα πρέπει να είναι και δροσερά, ιδανικά σε θερμοκρασία 10 - 15°C ή τουλάχιστον κάτω από 29°C. Tα ντουλάπια όπου φυλάσσονται τα τρόφιμα πρέπει να είναι μακριά από τους φούρνους, τις εστίες μαγειρέματος, τα ψυγεία και τα πλυντήρια, γιατί είναι συσκευές που παράγουν θερμότητα και υγρασία και πιθανόν να συντελέσουν στη γρήγορη αλλοίωση των τροφίμων. Δεν αποθηκεύεται οτιδήποτε κάτω από το νεροχύτη ή οπουδήποτε υπάρχουν υδραυλικές σωλήνες, γιατί εκεί προσελκύονται έντομα και τρωκτικά. Επίσης, τυχόν διαρροές από τους σωλήνες, μπορεί να καταστρέψουν τα τρόφιμα. Επίσης, δεν αποθηκεύουμε τρόφιμα κοντά σε απορρυπαντικά, καθαριστικά ή άλλα χημικά. Αποθηκεύουμε τα τρόφιμα χωρισμένα σε ομάδες κι ερμητικά κλειστά σε βάζα ή σακούλες. Επιλέγουμε συσκευασίες που είναι πλαστικές ή γυάλινες και όχι μεταλλικές όσον αφορά τα προϊόντα υψηλής οξύτητας, διαφορετικά τα μεταφέρουμε σε τέτοιου είδους δοχεία. Τροφές όπως οι ελιές, οι σαρδέλες, λιαστές ντομάτες κ.τ.λ. πρέπει να ανακατεύονται συχνά για να αερίζονται και να προσθέτουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα ελαιόλαδο ή άλμη για την καλύτερη συντήρησή τους. Πολλές φορές αποξηραμένα φρούτα ή κάποια ζυμαρικά όπως ο τραχανάς ή τα παξιμάδια είναι καλύτερο να τα αποθηκεύονται σε πάνινες σακούλες ώστε να αερίζονται.
Πόσες φωτογραφίες έχετε μέσα σε εξωτερικούς δίσκους, dvd ή υπολογιστές;
Πόσες φορές σκεφτήκατε ότι «κάποια στιγμή θα τις τυπώσω»; Μήπως ήρθε η στιγμή; Αφού αναγκαστικά θα #μείνουμεσπίτι ας φτιάξουμε τα φωτογραφικά μας άλμπουμ.
Μέσα από το myikona.gr μπορείτε να δημιουργήσετε άλμπουμ φωτογραφιών, εκτυπωμένο σε υψηλής ποιότητας τυπογραφικό ή φωτογραφικό χαρτί.
Εξερευνήστε κάποιες όμορφες ιδέες και εμπνευστείτε ώστε να ξεκινήσετε τη δική σας δημιουργία. Από τις πρώτες ημέρες του μωρού σας, τη Βάπτιση έως το γάμο και τις διακοπές σας. Για κάθε περίσταση υπάρχει & ένα Myikona Photobook. Eνα πολύ εύκολο πρόγραμμα και πολλές διευκρινιστικές οδηγίες σας βοηθούν ακόμα κι αν είστε αρχάριος στους υπολογιστές. Οι επιλογές είναι πολλές! Μαλακό εξώφυλλο, συμπαγές ή και συμπαγές με δερματίνη. Ακόμα κάδρα από καμβά, για να τυπώσετε τις όμορφες στιγμές σας αλλά και κούπες και μαξιλάρια! Διαλέξτε τις αγαπημένες σας φωτογραφίες (ήρθε ο καιρός να ξεκαθαρίσετε και να πετάξετε και τις φωτογραφίες που δεν σας αρέσουν!). Επιλέξτε τύπο, μέγεθος & διάταξη. Στη συνέχεια τοποθετήστε τις αγαπημένες σας φωτογραφίες ώστε να κάνετε εύκολα & γρήγορα κάθε σελίδα ξεχωριστή! Παραγγείλτε και σε λίγες ημέρες θα έρθει στο σπίτι σας! Αν είστε από αυτούς που δεν φοβούνται να δουν το May Day (σειρά ντοκιμαντέρ που ερευνά αεροπορικά ατυχήματα), προτού ταξιδέψετε με αεροπλάνο, ή να δείτε ταινίες με ναυάγια πριν από ένα ταξίδι σας με πλοίο κι ούτε κάθε εξής, τότε τώρα που μένετε σπίτι, μπορείτε να απολαύσετε άπειρες ταινίες με ιούς, που τουλάχιστον οι περισσότερες έχουν καλό τέλος Στο Contagion με πρωταγωνιστές τους Γκουίνεθ Πάλτροου, Τζουντ Λο, Κέιτ Γουίνσλετ, Μαριόν Κοτιγιάρ και Ματ Ντέιμον, η δράση είναι λιγοστή καθώς οι δημιουργοί εστιάζουν στο πώς διαφορετικές κοινωνικές ομάδες αντιδρούν στην απειλή μιας φονικής επιδημίας.
H ταινία στην εποχή του κοροναϊού έγινε η πρώτη σε downloads από πειρατικά torrents, παρ’ όλο που βγήκε 9 χρόνια πριν. Μάλιστα, η επιστημονική σύμβουλος της ταινίας, Τρέισι ΜακΝαμάρα δήλωσε πρόσφατα σε συνέντευξή της: «Εύχομαι ότι τώρα έδωσαν πολύ μεγαλύτερη προσοχή από ό,τι όταν βγήκε η ταινία στις αίθουσες, καθώς στην πραγματικότητα ήταν μία προειδοποίηση προς την ομοσπονδιακή κυβέρνηση ότι αυτό που περιγράφεται θα μπορούσε να συμβεί και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι». Η Τρέισι ΜακΝαμάρα επισήμανε δύο κοινά σημεία μεταξύ της ταινίας και της επιδημίας του COVID-19: Την ταχεία εξάπλωση της νόσου μέσω της επαφής και τη μακρά διαδικασία όσον αφορά την παραγωγή εμβολίου -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών πιθανώς θα χρειαστούν 18 μήνες. Οι ταινίες 28 Days Later (2002) και 28 Weeks Later (2007) πραγματεύονται δυο διαφορετικές ιστορίες εξάπλωσης φονικού ιού και το ενδεχόμενο αφανισμού του ανθρωπίνου είδους: Στην πρώτη που σκηνοθέτησε ο Ντάνι Μπόιλ, ένας νεαρός ξυπνάει από κώμα σε νοσοκομείο του έρημου Λονδίνου, ανακαλύπτοντας ότι πριν ένα μήνα, ένας ιός μετέτρεψε όλους τους κατοίκους σε ζόμπι. Πρόκειται για ταινία τρόμου φαντασίας, με στοιχεία όμως που αφορούν τη καθημερινότητα μας, αφού ο νεαρός πασχίζει, μαζί με μια ομάδα, να σώσει τη μοίρα της ανθρωπότητας. Στη συνέχεια της, που σκηνοθέτησε ο Χουάν Κάρλος Φερναντίγιο, περιγράφεται η ιστορία ενός άνδρα και της οικογένειάς του, στο μολυσμένο από ιό Λονδίνο, που εξαπλώθηκε 6 μήνες πριν. Παράλληλα, οι Αμερικανικές στρατιωτικές δυνάμεις, προσπαθούν να εξασφαλίσουν μια περιοχή, ώστε οι επιζώντας να ξεκινήσουν μια νέα αρχή. Στην ταινία Outbreak περιγράφεται η εξάπλωση ιού σε μια πόλη της Καλιφόρνια, που από μια αφρικανική μαϊμού. Κεντρικός ήρωας είναι ένας Αμερικανός στρατιωτικός ιατρός, που προσπαθεί να βρει το εμβόλιο και να σώσει τους κατοίκους από την επιδημία. Παράλληλα, προσπαθεί να πείσει το Πεντάγωνο να μην εξαφανίσει τη πόλη από το χάρτη. Σκηνοθέτης είναι ο Βόλφγκανγκ Πέτερσεν και πρωταγωνιστούν οι: Ντάστιν Χόφμαν, Ρενέ Ρούσο, Μόργκαν Φρίμαν, Ντόναλντ Σάδερλαντ. Το μικρόβιο – δολοφόνος απειλεί την ανθρωπότητα «πρωταγωνιστεί» και στο θρίλερ Ανδρομέδα, αποστολή άκρως απόρρητος , The Andromeda Strain). Σε αυτή τη μεταφορά του ομότιτλου βιβλίου του Μάικλ Κράιτον από τον Ρόμπερτ Γουάιζ μια ομάδα επιστημόνων εργάζεται εντατικά σε προηγμένο εργαστήριο για την ανακάλυψη της νόσου πίσω από τη σοκαριστική απώλεια ζωών σε μια μικρή πόλη. Στην ταινία I Am Legend, που σκηνοθέτησε ο Φράνσις Λόρενς και πρωταγωνιστεί ο Γουίλ Σμιθ, ο οποίος είναι ο μοναδικός επιζών στη Νέα Υόρκη που έχει πληγεί από ένα θανατηφόρο ιό. Είναι βιολόγος και προσπαθεί να βρει το αντίδοτο για τη μετάλλαξη του ιού, έχοντας χάσει την οικογένειά του, με τη συντροφιά ενός σκύλου. Η ταινία 12 πίθηκοι (1995) και μας στέλνει στο όχι πολύ μακρινό (με τα σημερινά χρονικά δεδομένα) 2035: Ύστερα από μια μυστηριώδη πανούκλα που αφάνισε σχεδόν ολόκληρο τον πλανήτη, οι λιγοστοί επιζήσαντες έχουν αποσυρθεί σε υπόγειους οικισμούς, ενώ κάθε επαφή με το έδαφος γίνεται με ειδικά εξοπλισμένες στολές. Μια ομάδα επιστημόνων αποφασίζει να χρησιμοποιήσει έναν κατάδικο ως πειραματόζωο και να τον μεταφέρει πίσω στον χρόνο αναθέτοντάς του να διαλευκάνει την αλήθεια γύρω από τον θανατηφόρο ιό. Η σκηνοθεσία ήταν του Τέρι Γκίλιαμ και πρωταγωνιστούν οι Μπρους Γουίλις, Μπραντ Πιτ και Μανταλέιν Στόου. Το θρίλερ επιστημονικής φαντασίας World War Z με τον Μπραντ Πιτ σε σκηνοθεσία Μαρκ Φόρστερ παρακολουθεί έναν υπάλληλο των Ηνωμένων Εθνών, που προσπαθεί να σώσει τον κόσμο από μια πανδημία που μεταμορφώνει τον κόσμο σε ζόμπι. Και οι πιο… ρομαντικοί μπορούν να δουν το δράμα επιστημονικής φαντασίας, Perfect Sense με τον Γιούαν ΜαΚγκρέγκορ και Εύα Γκριν. Πρωτότυπη ταινία καθώς ένας σεφ και μια επιστήμονας ερωτεύονται όταν μια νέας μορφής επιδημία εξαλείφει όλες τις αισθήσεις των ανθρώπων. Ρομαντική νότα έχει και η ταινία, Βαμμένο Πέπλο με τους Ναόμι Γουότς και Εντουαρντ Νόρτον που υποδύονται ένα νιόπαντρο ζευγάρι, ενός γιατρού και μια αριστοκράτισσας που τον απατά. Το ζευγάρι μετακομίζει σ’ ένα κινέζικο χωριό, όπου έχει ξεσπάσει επιδημία χολέρας και ο γιατρός αγωνίζεται να βρει το αντίδοτο. Η ταινία περιγράφει την διάλυση ενός γάμου και την ένταση που προκαλείται από την μετακόμισή τους στο επίκεντρο της επιδημίας. |