Το Distaff συναντάει την Κική Σελιώνη, διδάκτωρ Acting/Movement for Actors, η οποία μοιράζεται μαζί μας το όραμα της, για τη δημιουργία μιας διεθνούς πλατφόρμας καλλιτεχνών του θεάτρου και του χορού που θα συζητά ζητήματα εκπαίδευσης και καλλιτεχνικής δημιουργίας. Λίγα λόγια για σας, που γεννηθήκατε, πώς ασχοληθήκατε με τον χορό, οι σπουδές σας. Γεννήθηκα στη Λάρισα και ξεκίνησα το χορό σε ηλικία 10 ετών. Ηταν απόφαση του πατέρα μου να πάω στη σχολή και από την πρώτη μέρα που πήγα αποφάσισα ότι θα ασχοληθώ με το χορό επαγγελματικά. Στην Αθήνα ήρθα για να σπουδάσω χορό με την βοήθεια και την προτροπή των γονιών μου. Αργότερα εφυγα για το Λονδίνο για να συνεχίσω τις σπουδές μου με την αμέριστη βοήθειά τους. Οφείλω σε αυτούς την πολύ καλή εκπαίδευση που έλαβα καθώς και την προσήλωσή μου σε έναν στόχο. Τι σας προσέλκυσε στον Laban- θα μας πείτε λίγα λόγια για αυτόν και τη μέθοδο του. Το σύστημα του Laban το γνώρισα όταν άρχισα τις σπουδές μου στο Laban Centre. Πρόκειται για ένα σύστημα ανάλυσης της εκφραστικής κίνησης του ανθρώπου με εφαρμογές σε όλες τις παραστατικές τέχνες αλλά και σε άλλους τομείς, φυσιολογία της κίνησης, φυσιοθεραπεία, χοροθεραπεία. O Rudolph Laban, Αυστροούγγρος γεννήθηκε το 1879 και πέθανε το 1958 στο Λονδίνο. Δούλεψε στη Γερμανία του μεσοπολέμου, υπήρξε ένας σπουδαίος θεωρητικός και ερευνητής της κίνησης και του χορού και θεωρείται ο θεμελιωτής του σύχγρονου ευρωπαϊκού χορού. Ποιο είναι το κέντρο της δουλειάς σας; Που εστιάζετε; Η έρευνα μου εστιάζει σε νέους τρόπους εκπαίδευσης των ηθοποιών και των performers γενικότερα. Για μένα η τοποθέτηση του Laban για τον ηθοποιό - χορευτή με εκφράζει απόλυτα. Ταυτόχρονα ασχολούμαι και εργάζομαι για τη δημιουργία μιας διεθνούς πλατφόρμας καλλιτεχνών του θεάτρου και του χορού κυρίως που θα συζητά ζητήματα εκπαίδευσης και καλλιτεχνικής δημιουργίας. Την έχουμε συστήσει ήδη με έλληνες και ξένους συναδέλφους με το όνομα The Makings of the Actor. Πώς βοηθάει τους ηθοποιούς; Θεωρώ ότι η μεθοδολογία που έχω αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια βασισμένη στη μεθοδο του Laban και με φιλοσοφικό υπόβαθρο την Αριστοτελική Ποιητική, προσφέρει ένα ολοκληρωμένο σύστημα κατανόησης και εκπαίδευσης στην προετοιμασία της υποκριτικής τέχνης. Με απλά λόγια η μεθοδολογία μου συνοψίζεται στο εξής: How to become an actor before acting. Ποια θεωρείτε τη σημαντικότερη στιγμή στην καριέρα σας, τι δυσκολίες συναντήσατε ; Πολλές στιγμές! Εχω ζήσει πολλές σημαντικές στιγμές. Δεν θυμάμαι δυσκολίες, έχω περάσει ωραία! Πώς είναι η συνεργασία σας με ξένους και Έλληνες; Είμαι πολύ τυχερή! Συνάντησα πολλούς σημαντικούς ανθρώπους και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό! Συνεργαζόμαστε άψογα! Με τους ανθρώπους αυτούς μοιραζόμαστε πολλά κοινά! Σεβασμός και αποδοχή στην δουλειά του άλλου. Τι πιστεύετε πώς πρέπει να γίνει στην Ελλάδα για να αναπτυχθεί ο χορός και το θέατρο; Τα προβλήματα είναι παντού τα ίδια απλά σε διαφορετικές αναλογίες. Με ενδιαφέρει να ασχολούμαι με την τέχνη σε διεθνές επίπεδο. Η τέχνη δεν εχει τοπικό χαρακτήρα. Πώς επηρέασε η πανδημία τα σχέδια σας; Είναι μια κατάσταση που πρέπει να την αντιμετωπίσουμε με υπομονή και σοβαρότητα. Ανησυχώ για την υγεία όλων μας πρώτα . Όταν λυθεί θα κάνουμε και τις παραστάσεις μας Το συνέδριο που προετοίμαζα για τον Ιούλιο, θα γίνει τον Σεπτέμβριο, 1-11 Σεπτεμβρίου. Θεωρήσαμε καλύτερο να το μεταφέρουμε για την ασφάλεια όλων μας. Ελπίζουμε ότι το Σεπτέμβρη θα είναι όλα καλύτερα! Σε ό,τι αφορά στα αιτήματα των καλλιτεχνών; Ελπίζω ότι θα εισακουστούν τα αιτήματα μας. Θέλω να πιστεύω ότι ο κλάδος μας θα καταφέρει να λύσει τα προβλήματά του και να αρχίσουμε πάλι σε πιο υγιείς βάσεις τις δραστηριότητες μας.
0 Comments
Leave a Reply. |