Η μαγειρική είναι τέχνη συμφωνεί και η πινακοθήκη Ουφίτσι, ένα από τα πιο διάσημα μουσεία του κόσμου, που με το πρόγραμμα η «Ουφίτσι στο πιάτο», Ιταλοί σεφ θα προσεγγίζουν διάσημους πίνακες ζωγραφικής γαστρονομικού ενδιαφέροντος μέσα από πρωτότυπες συνταγές. Με μία μίνι σειρά διαδικτυακών επεισοδίων, τα οποία θα προβάλλονται κάθε Κυριακή μέσα από την επίσημη σελίδα της πινακοθήκης στο Facebook, οι υπεύθυνοι του μουσείου μας συστήνουν το #uffizidamangiare, με άλλα λόγια το «uffici του φαγητού». Ένα πρόγραμμα αφιερωμένο σε μαγερικές συνταγές που θα μπορούσαν να προκύψουν από διάσημους πίνακες μαγειρικής.
Γνωστοί σεφ, αλλά και άλλες προσωπικότητες της ιταλικής εστίασης, πρόκειται να προτείνουν τις δικές τους συνταγές εμπνευσμένες από κάποια υλικά που αποτυπώνονται σε αριστουργηματικά έργα σπουδαίων ζωγράφων. Στο πρώτο επεισόδιο, ο σεφ Fabio Picchi μοιράστηκε με το κοινό μια απλή συνταγή μαγιονέζας, εμπνευσμένος από τον πίνακα «Αγόρι με το καλάθι θαλασσινών», που φιλοτέχνησε ο Giacomo Ceruti τον 18ο αιώνα. Όπως εξηγεί ο Picchi στον πίνακα βλέπουμε ένα καβούρι και όχι αστακό μέσα στο καλάθι και συζητά με το κοινό για τους τρόπους που μπορεί να ψηθεί το κρέας, ενώ προτείνει μια μαγιονέζα που θα μπορούσε να συνοδεύσει το γεύμα. Στο επόμενο επεισόδιο, ο διάστημος κρεοπώλης Dario Cecchini, παρουσίασε την δική του γευστική εκδοχή από το έργο «Κελάρι με βαρέλι, κυνήγι, κρέας και κεραμικά» του Jacopo Chimenti από το 1624.
0 Comments
Η πρώτη διαδικτυακή φωτογραφική κοινότητα στην Ελλάδα αποκλειστικά αφιερωμένη στη δικτύωση και τη δημιουργική ενδυνάμωση των γυναικών και των μη-δυαδικών ατόμων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της φωτογραφίας, η WOMENPHOTOGR ξεκίνησε μας αρχές Ιανουαρίου στο Instagram και ήδη δεκάδες νέα μέλη έχουν αγκαλιάσει τη νέα αυτή εναλλακτική πρωτοβουλία Απευθύνεται σε ερασιτέχνες και επαγγελματίες φωτογράφους και μας λάτρεις του φωτογραφικού μέσου. Στόχος μας κοινότητας είναι να λειτουργήσει ως καταλύτης για τη δικτύωση, την ενδυνάμωση και την αφιλοκερδή προώθηση του φωτογραφικού έργου ατόμων που ανήκουν μας παραπάνω ομάδες και ζουν μόνιμα ή προσωρινά στη χώρα μας.
Μέσα από ημερήσιες αναρτήσεις, η κοινότητα προωθεί το έργο φωτογράφων δημοσιεύοντας εικόνες τους με το hashtag #womenphotogr, καλώντας το κοινό να ανακαλύψει το έργο τους. Επίσης, κάθε μήνα, η κοινότητα θα φιλοξενεί παρουσιάσεις portfolio. Τα μέλη θα έχουν τη δυνατότητα να αναδείξουν το φωτογραφικό έργο τους μέσα από εβδομαδιαία take-overs. Στο μέλλον θα αναπτυχθούν και άλλες μορφές δράσης όπως δωρεάν εργαστήρια φωτογραφίας. Η Βίκυ Μαρκολέφα, επικοινωνιολόγος, φωτογράφος και ιδρύτρια της κοινότητας WOMENPHOTOGR λέει γι αυτό το εγχείρημα : «Δραστηριοποιούμαι χρόνια στον φωτογραφικό χώρο και μου έκανε εντύπωση που δεν υπήρχε στην Ελλάδα μια τέτοια συμμετοχική πρωτοβουλία, παρόμοια με αξιόλογες προσπάθειες σε άλλες χώρες. Δυστυχώς, ακόμα και η λέξη «φωτογράφος» είναι γένους αρσενικού και αυτό είναι ένα μόνο δείγμα του πόσο στερεοτυπικά αντιλαμβανόμαστε τον χώρο της φωτογραφίας. Χωρίς διάθεση απαξίωσης και με σεβασμό στο έργο ατόμων που δεν ανήκουν στις ομάδες που απευθυνόμαστε, θεωρούμε ότι είναι καιρός να αλλάξουμε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε και κινούμαστε στον χώρο. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι μέσω της οπτικής επικοινωνίας και φυσικά μέσω της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Σας καλούμε να μας γνωρίσετε ακολουθώντας το @womenphotogr στο Instagram και να αξιοποιήσετε τo #womenphotogrγια την ανάδειξη του έργου σας.» … «Το εβενόχρωμο πουλί που σοβαρό καθόταν τη λυπημένη μου ψυχή έκανε να γελάσει. "Χωρίς λοφίο", ρώτησα, "κι αν είν' η κεφαλή σου δεν είσαι κάνας άνανδρος, αρχαϊκό κοράκι, που κατοικείς στις πένθιμες ακρογιαλιές της Νύχτας; Στ' όνομα της Πλουτωνικής της Νύχτας, τ' όνομά σου!" Και το κοράκι απάντησε: "Ποτέ από 'δω και πια".» ( Το Κοράκι) Ένας από τους κύριους εκπροσώπους του αμερικανικού ρομαντισμού, το έργο του οποίου αποτέλεσε θεμέλιο λίθο για την εξέλιξη σύγχρονων λογοτεχνικών ειδών, όπως η αστυνομική λογοτεχνία ή οι ιστορίες τρόμου και φαντασίας, ο Έντγκαρ Άλλαν Πόε γεννήθηκε στις 19 Ιανουαρίου του 1809 και πέθανε στις 7 Οκτωβρίου 1849, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει διευκρινισθεί η αιτία θανάτου του. Βρέθηκε σε κατάσταση παραληρήματος στους δρόμους της Βαλτιμόρης. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου και άφησε την τελευταία του πνοή, ταραγμένος από παραισθήσεις, στις 7 Οκτωβρίου 1849. Ήταν μόλις 40 χρονών.
Καθώς δεν ανέκτησε ποτέ τις αισθήσεις του, ουδείς έμαθε πώς βρέθηκε σε αθλία κατάσταση, φορώντας ρούχα που λέγεται ότι δεν ήταν δικά του, ούτε για ποιόν λόγο τις τέσσερις νύχτες της νοσηλείας του έλεγε συνεχώς το όνομα «Ρέινολντς». Σύμφωνα με επιστολή του John J. Moran που εξέτασε τον Πόε στο νοσοκομείο -και την οποία απέστειλε στη θεία του- οι τελευταίες του λέξεις ήταν «Lord, help my poor soul» («Κύριε βοήθησε τη φτωχή ψυχή μου»). Η αιτία θανάτου του είναι άγνωστη. Κατά καιρούς έχουν ακουστεί θεωρίες για κατάχρηση αλκοόλ, εγκεφαλική συμφόρηση, χολέρα, ναρκωτικά, καρδιοπάθεια, λύσσα, φυματίωση έως και αυτοκτονία. Στην κηδεία του παραβρέθηκαν μόνο εφτά άτομα παραβρέθηκαν στην κηδεία του. Τάφηκε σε έναν τάφο χωρίς σήμανση σε ένα κομμάτι γης που ανήκε στον παππού του στο κοιμητήριο Westminster Burying Grounds στη Βαλτιμόρη. 26 χρόνια μετά το θάνατό του, δάσκαλοι και σπουδαστές μάζεψαν χρήματα για να φτιαχτεί ένα σωστό μνημείο, ενώ τα οστά του Πόε μεταφέρθηκαν δίπλα στην πύλη του νεκροταφείου. Εκατοντάδες άνθρωποι από όλο τον κόσμο επισκέπτονται τον τάφο του Πόε μέχρι και σήμερα. Ωστόσο, κανείς δεν τιμάει τον νεκρό ποιητή όπως ο Poe Toaster. Στις 19 Ιανουαρίου του 1949, εκατό χρόνια μετά το θάνατό του, ένας ξένος πλησίασε την ταφόπλακα του συγγραφέα. Ήταν ξημερώματα και ο μυστηριώδης άνθρωπος ήταν ντυμένος στα μαύρα, είχε ένα λευκό κασκόλ και μαύρο καπέλο. Τοποθέτησε τρία κόκκινα τριαντάφυλλα και ένα σημείωμα στον τάφο, έριξε ένα ποτήρι κονιάκ, έκανε μια σύντομη πρόποση και αφού άφησε το μισό άδειο μπουκάλι κονιάκ δίπλα στα τριαντάφυλλα, χάθηκε. Τον επόμενο χρόνο, ο άγνωστος εμφανίστηκε ξανά, έκανε και πάλι το ίδιο τελετουργικό και έφυγε. Συνέχισε να επαναλαμβάνει το ίδιο τελετουργικό επί 50 χρόνια. Παρέμεινε ανώνυμος και ονομάστηκε "Poe Toaster" (Ο κάνων πρόποση στον Πόε). Ο άγνωστος δεν αποκαλύφθηκε ποτέ παρόλο που πολλοί προσπάθησαν να τον ταυτοποιήσουν, εκείνος -ή εκείνη- κατάφερνε να διαφύγει. Υπάρχει μόνο μία, σκοτεινή αλλά πραγματική φωτογραφία του Poe Toaster, που τραβήχτηκε το 1990 και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Life. Έχουν υπάρξει πολλές θεωρίες για την ταυτότητα του μυστηριώδους θαυμαστή, αλλά κανείς δεν βρήκε κάτι συγκεκριμένο. Ο ίδιος μάλιστα απέκτησε τους δικούς του θαυμαστές. Εκτός από την ταυτότητα του Toaster, υπήρξε συζήτηση και για την επιλογή του ποτού. Γιατί κονιάκ και όχι ουίσκι ή κρασί; Το μουσείο Πόε, που κλήθηκε να δώσει τα φώτα του, δήλωσε αδυναμία. «Δεν μπορέσαμε να το διαλευκάνουμε. Ξαναδιαβάσαμε όλο του το έργο, κάθε γραπτό του, ακόμη και την προσωπική του αλληλογραφία και δεν βρήκαμε πουθενά αναφορές στο κονιάκ, παρά μόνο στο κρασί» ήταν η απάντηση του εκπροσώπου του Μουσείου. Και ο Toaster συνέχισε την παράδοση ως το 1999 που κάτι άλλαξε καθώς το σημείωμα εκείνης της χρονιάς έγραφε: «η φλόγα έχει μεταπηδήσει». Θεωρήθηκε ότι πέθανε κι ότι η παράδοση πέρασε στους απογόνους του ή σε κάποιον άλλο θαυμαστή, αλλά μάλλον οι συνεχιστές δεν πήραν ποτέ την παράδοση στα σοβαρά. Κάποιες φορές ο Toaster εμφανίστηκε με απλά ρούχα. Άλλες, άφηνε σημειώματα που ήταν τελείως εκτός στόχου. Και Τον Ιανουάριο του 2009, στα 200α γενέθλια του Πόε, ο Toaster δεν εμφανίστηκε. Για πρώτη φορά μετά από 60 χρόνια, δεν έγινε πρόποση στον τάφο του Πόε. Δεν υπήρξε κανένα σημείωμα. Το 2016 όμως, ο Toaster επέστρεψε. Η ιστορική κοινωνία του Μέριλαντ ανέστησε την παράδοση. Η κοινωνία επέλεξε κάποιον να εμφανιστεί το πρωί στο νεκροταφείο και να εκτελέσει το περίφημο τελετουργικό. Ωστόσο, παρόλο που ο νέος Toaster ήταν ντυμένος όπως ο πρώτος και έκανε το ίδιο τελετουργικό, έλειπε το μυστήριο. Ο νέος Toaster δεν ήταν ανώνυμος και η εκδήλωση ήταν μια δημόσια γιορτή. Το Μουσείο Ακρόπολης μπαίνει δυναμικά στον κόσμο της ψηφιακής τεχνολογίας και ανοίγει νέους δρόμους επικοινωνίας με το κοινό του με το πρόγραμμα "Δημιουργία Ψηφιακού Μουσείου Ακρόπολης" που μόλις ολοκληρώθηκε. Το πρόγραμμα αναδεικνύει τις πολύπλευρες πτυχές των εκθεμάτων του, προσφέρει μοναδικές εμπειρίες στους μουσειακούς του χώρους και στο διαδίκτυο και δημιουργεί έναν νέο, συναρπαστικό κόσμο για μικρούς και μεγάλους. Ο νέος ιστοχώρος www.theacropolismuseum.gr που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος, είναι μια Διαδικτυακή Πύλη που αποτυπώνει τη λειτουργία και τις δραστηριότητες του Μουσείου και παρέχει πολυδιάστατη ενημέρωση και ψυχαγωγία.
Παρουσιάζει το Μουσείο και τους εκθεσιακούς του χώρους, δίνει πληροφορίες για την επίσκεψη, τις περιοδικές εκθέσεις, τις δράσεις, τις εκδηλώσεις, τις σχολικές και οικογενειακές δραστηριότητες, την έρευνα, τη συντήρηση, τις νέες τεχνολογίες. Παράλληλα παρουσιάζει, για πρώτη φορά σε ελληνικό μουσειακό ιστοχώρο, το σύνολο των εκθεμάτων του καθιστώντας τα προσβάσιμα στην παγκόσμια κοινότητα. Τα 2.156 έργα που περιλαμβάνει σήμερα, στα οποία θα προστεθούν σταδιακά και αυτά που φυλάσσονται στις αρχαιολογικές αποθήκες του Μουσείου, συνοδεύονται από εκτενείς περιγραφές, διαδραστικό γλωσσάρι, βιβλιογραφία, φωτογραφίες, σχέδια και σε πολλές περιπτώσεις βίντεο. Ο ιστοχώρος είναι συνδεδεμένος με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διατίθεται στα ελληνικά και στα αγγλικά ενώ προσφέρει πληροφορίες για την οργάνωση της επίσκεψης σε τέσσερις επιπλέον γλώσσες. Διαθέτει πολλαπλά εργαλεία αναζήτησης και ανταποκρίσιμο σχεδιασμό ώστε να προσαρμόζεται δυναμικά σε όλες τις συσκευές. Επίσης εξασφαλίζει την πρόσβαση στους επισκέπτες με αχρωματοψία και είναι φιλικός σε άτομα με μειωμένη όραση. Για τους μικρούς φίλους του Μουσείου δημιουργήθηκε μία ειδική ιστοσελίδα, το www.acropolismuseumkids.gr. Η ιστοσελίδα απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών και τα προσκαλεί να γνωρίσουν τον συναρπαστικό κόσμο του Μουσείου διασκεδάζοντας. Ευφάνταστα παιχνίδια, ευχάριστα βίντεο και μία σειρά από δημιουργικές δραστηριότητες τα παρακινούν να σκεφτούν, να ανακαλύψουν, να παίξουν, να πειραματιστούν και να δημιουργήσουν. Επίσης, δημιουργήθηκαν δύο νέοι χώροι στο δεύτερο όροφο του Μουσείου. Στις οθόνες αφής του Κέντρου Πολυμέσων, οι επισκέπτες μπορούν να πλοηγηθούν στις συναρπαστικές ιστορίες και τις περιπέτειες που γνώρισαν μερικά από τα πιο σημαντικά έργα της Ακρόπολης. Στην Παιδική Γωνιά, τα παιδιά μπορούν να απολαύσουν διασκεδαστικά ψηφιακά παιχνίδια και ευχάριστα βίντεο που ζωντανεύουν αρχαίους μύθους, αφηγούνται υπέροχες ιστορίες και ξεδιπλώνουν πτυχές της καθημερινής ζωής των αρχαίων Αθηναίων. Στην προώθηση της ηλεκτρονικής φιλαναγνωσίας και την εξοικείωση του αναγνωστικού κοινού με το ηλεκτρονικό βιβλίο στοχεύει το Ηλεκτρονικό Αναγνωστήριο, μία νέα υπηρεσία της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας. Η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (ΕΒΕ), στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της προσφέρει στο κοινό πιλοτικά το Ηλεκτρονικό Αναγνωστήριο, μία ψηφιακή υπηρεσία, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους πιστοποιημένους χρήστες να διαβάζουν δωρεάν ελληνόγλωσσα ηλεκτρονικά βιβλία, για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, οπουδήποτε και αν βρίσκονται, μέσα από τον υπολογιστή, το tablet ή το smartphone.
Η δημιουργία και η λειτουργία του Ηλεκτρονικού Αναγνωστηρίου εντάσσεται στο πλαίσιο του «Σχεδίου Υλοποίησης Μετεγκατάστασης της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» που εκπονείται με αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ). Η συλλογή του Αναγνωστηρίου περιλαμβάνει βιβλία ευρείας αναγνωσιμότητας με έμφαση στους τομείς της λογοτεχνίας, της ιστορίας, των τεχνών, των επιστημών, αλλά και γενικότερου ενδιαφέροντος. Η καινοτόμος αυτή υπηρεσία στοχεύει στην προώθηση της ηλεκτρονικής φιλαναγνωσίας και στην εξοικείωση του κοινού με το ηλεκτρονικό βιβλίο. Ειδικότερα, το Ηλεκτρονικό Αναγνωστήριο της ΕΒΕ είναι μία πλατφόρμα που διαθέτει περισσότερους από 2.800 τίτλους, οι οποίοι προέρχονται από δεκατέσσερις ελληνικούς εκδοτικούς οίκους με μεγάλη παραγωγή ηλεκτρονικών τίτλων. Κάθε εγγεγραμμένος αναγνώστης της ΕΒΕ μέσω του Ηλεκτρονικού Αναγνωστηρίου μπορεί να «κατεβάσει» 36 βιβλία ανά έτος. Επίσης, από τις 19 Μαρτίου 2020, η ταυτόχρονη χρήση ηλεκτρονικών τίτλων για κάθε χρήστη μειώθηκε από τρεις σε έναν, η δυνατότητα κράτησης ηλεκτρονικών τίτλων από δύο σε έναν, καθώς και ο χρόνος δανεισμού και ανανέωσης δανεισμού από 20 ημέρες σε 15. |
Archives
January 2023
Categories
All
|